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Founder of À L'OMBRE, LES ENFANTS, Mildred Simantov comes from the world of contemporary art.

Her work is scheduled to Nuit Blanche 2010 - Carnavalet Museum, broadcast in the New Museum's shop - NYC, encapsulated in the audio guides Museum of Modern Art - Paris - 2011, exhibited at the City of Fashion and Design.
After performing a first and last concert in the Skate Park Palais de Tokyo in October 2012 with his group The Age Adult confidential,
Mildred Simantov returns to his first love:Semantic Design through the brand À L'OMBRE, LES ENFANTS.

With the capsule collection created for the Gallery of the Paris Opera in 2014, Mildred Simantov spends four months to create a new brand for kidswear.
Her collection is a line of semantic clothing which plays with words, its emotional impact, neologisms and musicality of syllables.

She is also a GlobeTrotter Mom. She has travelled around the world with her husband and their two children.

Together, they went for a walk in Hakone facing Fuji San, they travelled horse back riding in the Andes Cordillera, they paddled down the Amazon River on a pirogue, they admired the sunrise in company of wild panthers in South Africa, they worked in community gardens in New York, in Cuba they danced and sang with old musicians... Not to mention many more cool and sometimes risky stories!

Mildred never dressed her daughter in pink and her son in blue. She wanted her children to be as stylish as adults can be, but with a poetic spirit.

À L'OMBRE LES ENFANTS means:"Children, stay in the shade!"

The brand is about stylish children, of course, but also protecting them and caring for them.

Because as Mildred says:we love them.

 

Fondatrice de À L’OMBRE LES ENFANTS, Mildred Simantov, plasticienne et compositeur est issue du monde de l'art contemporain.

Son travail est programmé à Nuit Blanche 2010 - Musée Carnavalet, diffusé dans la boutique du New-Museum - NYC,
encapsulé dans les audio-guides du Musée d'Art Moderne - Paris - 2011, exposé à la Cité de la Mode et du Design.
Après avoir exécuté un premier et dernier concert dans le Skate Park du Palais de Tokyo en octobre 2012 avec son groupe confidentiel L’Âge Adulte,
Mildred Simantov revient à ses premiers amours :
le design sémantique à travers la marque À L’OMBRE, LES ENFANTS.

Après avoir créé une collection capsule pour la Galerie de l'Opéra de Paris en 2014, Mildred Simantov consacre quatre mois à la création d'une marque de mode enfantine.
Sa collection est une ligne de vêtements sémantiques qui joue sur le mot, sa portée émotionnelle, l'invention de néologismes et la musicalité des syllabes.

Mildred est aussi une GlobeTrotter Mom ,
addict de lifestyle : la chambre de sa fille était publiée dans le n° 2 de Milk, le n°268 de Biba,
ainsi que dans le livre "Chambres à Paris" des éditions japonaises Paumes dont elle faisait la couverture.